جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲
۱k

چگونه به کودکان خود در منزل انگلیسی یاد بدهیم؟

 

والدین اغلب تمایل دارند در منزل به کوکان خود زبان انگلیسی را بیاموزند، اما چگونگی این کار را نمی‌دانند. مهم نیست که زبان انگلیسی شما به‌عنوان پدر یا مادر چقدر خوب است. مهم‌ترین مسأله اشتیاق شما برای این کار و تشویق فرزندتان به یادگیری است. علاقه شما به زبان‌آموزی بر فرزندتان نیز تأثیر خواهد گذاشت. 

انتظار نداشته باشید کودک شما بلافاصله شروع کند به صحبت کردن به زبان انگلیسی. کودکان برای فراگیری زبان به زمان نیاز دارند. صبور باشید و بدانید که به وقتش حتماً شروع به صحبت خواهد کرد.

عادت ایجاد کنید

برای فرایند آموزش زبان به کودک خود در منزل یک روال منظم ایجاد کنید. (آموزش زبان کودکان )جلسات کوتاه‌مدت به تعداد زیاد، بهتر از جلسات طولانی‌مدت اما به تعداد اندک هستند. در مورد خردسالان، پانزده دقیقه برای هر جلسه کافی است. با بزرگ شدن فرزندتان و افزایش سطح تمرکز او می‌توانید این زمان را به‌تدریج افزایش دهید.

از فعالیت‌های کوتاه و متنوع استفاده کنید تا جذابیت آموزش حفظ شود. سعی کنید هر روز در زمان معینی فعالیت‌های یکسانی را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که کودکان وقتی می‌دانند چه اتفاقی قرار است بیفتد،‌ عملکرد و احساس بسیار بهتری دارند. مثلاً می‌توانید هر روز بعد از مدرسه، یک بازی انگلیسی ترتیب دهید یا هر شب پیش از خواب، یک داستان انگلیسی برای کودک خود بخوانید.

دپارتمان زبان های خارجی

اگر در منزل جای کافی دارید، می‌توانید فضایی را اختصاص دهید برای نگهداری همه چیزهایی که به زبان انگلیسی مرتبط هستند، مانند کتاب‌ها، دی‌وی‌دی‌ها و بازی‌ها. تکرار را فراموش نکنید! کودکان پیش از اینکه بتوانند کلمات و عبارات را ادا کنند، باید بارها آنها را شنیده باشند.

به انگلیسی بازی کنید

کودکان به‌طور معمول در حین بازی کردن می‌آموزند. فلش کارت ابزار بسیار مناسبی برای آموزش و به‌ خاطر سپردن کلمات است و می‌توان با آن بازی‌های متنوعی انجام داد. می‌توانید فلش کارت‌ها را به شکل‌ها و رنگ‌های مختلف از منابع اینترنتی گوناگون به‌صورت رایگان دانلود کنید. بازی‌های فراوان دیگری نیز وجود دارند که برای تمرین زبان انگلیسی با فرزندان مناسب هستند،‌ از جمله موارد زیر:

·        بازیهای عملی، مثلاً به زبان انگلیسی از هم ساعت را بپرسید.

·        بازیهای تختهای، مانند مار و پله و سایر بازی‌های سنتی که روی میز انجام می‌شوند.

·        بازیهای کلمهای،‌ مانند اسم فامیل

·        بازیهای آنلاین، می‌توانید زمان آموزش انگلیسی را با انجام بازی‌های آنلاین در وب‌سایت‌ها سپری کنید.

از موقعیتهای روزمره استفاده کنید

مزیت آموزش انگلیسی در منزل، استفاده از موقعیت‌های روزمره و اشیای واقعی موجود در فضای خانه جهت ایجاد محیطی مشابه با فضای واقعی کاربرد زبان انگلیسی است. برای نمونه می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

·        با کودکان در وضعیت‌های مختلف به انگلیسی صحبت کنید، مثلاً زمان لباس پوشیدن، زمان شستن لباس‌ها با ماشین لباسشویی و غیره.

·        زمانی که به کودک خود کمک می‌کنید اتاقش را مرتب کند، معدل انگیسی اسباب‌بازی‌ها و اثاثیه منزل را تمرین کنید.

·        زمانی که مشغول آشپزی یا خرید هستید، عبارات مربوط به آشپزی و غذا را به کودک خود بیاموزید.

·        زمانی که به سوپرمارکت می‌روید، لیست اجناس را به انگلیسی به فرزندتان بدهید تا آنها را پیدا کند. (بسته به سن کودک‌تان می‌توانید از تصاویر یا کلمات استفاده کنید.) موقع جابه‌جا کردن اقلام خریداری‌شده در منزل، کلمات مربوط به آن اجناس را یک بار دیگر مرور کنید.

 

دپارتمان زبان های خارجی

داستان بگویید

کودکان عاشق کتاب‌های هستند که رنگ‌های شاد و تصاویر جذاب دارند. با هم به عکس‌ها نگاه کنید و در حالی که به تصاویر اشاره می‌کنید، نام هر چیز را به انگلیسی بگویید. سپس می‌توانید در مورد هر چیز سؤال بپرسید و از او بخواهید با اشاره آن چیز را نشان دهد. مثلاً‌ بگویید:

Where's the cat?

در مرحله بعد می‌توانید او را تشویق کنید پاسخ سؤال شما را با یک کلمه بدهد. مثلاً‌ بپرسید:

What's that?

گوش دادن به داستان، کودک را به صداها و ریتم‌های انگلیسی عادت می‌دهد. دیدن انیمیشن‌های داستان‌محور در وب‌سایت‌ها، روشی فوق‌العاده برای تقویت مهارت‌های شنیداری و خواندنی کودکان است. گوش دادن به ترانه‌ نیز برای تقویت تلفظ و همچنین یادگیری کلمات جدید بسیار مؤثر است.

 

برای خردسالان خواندن ترانه به همراه حرکات بدن بسیار مناسب است، زیرا حتی اگر قادر به خواندن متن ترانه نباشند، می‌توانند در حرکات بدنی مشارکت کنند و حرکات معمولاً بیانگر معنی کلمات در ترانه هستند. در وب‌سایت‌ ما ترانه‌های متعدد و انیمیشن‌های جذاب وجود دارد که می‌توانید همراه کودک خود به آنها گوش دهید.

گرامر را به شیوه صحیح آموزش دهید

برای کودکان در سنین پایین نیازی به آموزش صریح گرامر نیست. به جای این کار، آنها را در معرض شنیدن ساختارهای گرامری متفاوت در بسترهای مرتبط قرار دهید. برای مثال، استفاده از عبارت «have got» را زمانی که در مورد ظاهر افراد صحبت می‌کنید یا استفاده از عبارات «must/mustn't» را در زمان بیان قوانین مدرسه به او بیاموزید. شنیدن گرامر به کار گرفته‌شده در بسترهای محیط و در سنین پایین، به کودک شما کمک می‌کند بتواند در سنین بالاتر آنها را به‌طور صحیح و طبیعی به کار ببرد.

برای کودکان در سنین بالاتر می‌توانید از بخش «Grammar Practice» در وب‌سایت‌های آموزشی استفاده کنید. ویدیوها، پرسش‌ها و بازی‌های موجود در این بخش‌ها به کودکان کمک خواهند کرد به روشی جذاب و در آرامش گرامر را فرا بگیرند.

آموزش زبان به برادر یا خواهر کوچک‌تر یا سایر اعضای خانواده توسط کودک شما، باعث می‌شود فرایند یادگیری خود وی بسیار کاربردی‌تر و تأثیرگذارتر شود. توضیح چگونگی استفاده از ساختارهای گرامری به فردی دیگر، به او کمک می‌کند تسلط خود را بر آن حوزه افزایش دهد.

 

دپارتمان زبان های خارجی

ابتدا کدام کلمات و عبارات را باید آموزش بدهید؟

در زمان انتخاب موضوع تدریس، به علایق و ویژگی‌های شخصیتی فرزندتان توجه کنید و برای انتخاب موضوع، از خود او کمک بگیرید. شاید بد نباشد با این موضوعات شروع کنید:

·        اعداد (۱ تا ۱۰، ۱۰ تا ۲۰، ۲۰ تا ۱۰۰)

·        رنگ‌ها

·        صفات (مثلاً بزرگ، کوچک، بلند، خوشحال، ناراحت، خسته)

·        اعضای بدن

·        اسباب‌بازی‌ها

·        لباس‌ها

·        حیوانات (مثلاً حیوانات خانگی، حیوانات مزرعه، حیوانات وحشی)

·        غذاها

در وب‌سایت ما می‌توانید مجموعه گسترده‌ای از این فعالیت‌های جذاب را بیابید. بسیار مهم است که کودک شما چیزهایی را که آموخته است در عمل و هنگام صحبت کردن به کار بگیرد. بنابراین عبارات مشابه را هر بار تکرار کنید. مثلاً بگویید:

It's English time! Let's sit down. Which song shall we start with today?

کودکان سریعاً عباراتی از این دست را فرا می‌گیرند:

Please; Thank you; Can I have …?; Where is …?; Point to …; What color is it?; It's …; I like …; I don't like …

مجتمع فنی تهران :هر رویکردی که در آموزش زبان داشته باشید، مهم‌ترین نکته حفظ آرامش، جذاب بودن محتوای آموزشی و لذت‌بخش بودن تجربه آموزش برای شما و کودک دلبندتان است.

منبع:

 Blackmore, J. (2021, December 13). Learn English Kids. Retrieved from Brirish Council

مترجم: شاهرخ عمران

 

 

پربازدیدترین مقالات