جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
۶۰۴

فرصت‌های شغلی دیپلم هنر (بخش دوم)

فرصت‌های شغلی دیپلم هنر (بخش دوم)

امسال با دیپلم هنر به چه شغلی می‌توانید فکر کنید؟

کسانی که دیپلم هنر دارند گزینه‌های تحصیلی و شغلی بسیاری را می‌توانند برگزینند که در سال‌های اخیر بسیار متنوع شده‌اند، از روزنامه‌نگاری و طراح مد و فشن گرفته تا علوم اقتصاد و علوم سیاسی.

دپارتمان مرکز همکاری های بین الملل

چکیده

درآمد کسانی که دیپلم هنر دارند، بسته به مسیر شغلی که انتخاب می‌کنند و تجربه آنها در آن حوزه می‌تواند بسیار متنوع باشد. به‌طور متوسط طراحان گرافیک بیشتر از روزنامه‌نگاران حقوق دریافت می‌کنند و طراحان مد و فشن بیشتر از طراحان گرافیک. هنرمندان هنرهای زیبا نیز اگر بتواند شغلی ثابت پیدا کنند، چیزی در حد طراحان گرافیک درآمد خواهد داشت. در حالت، کلی کارشناس اقتصاد اگر در این حوزه تجربه داشته باشند، بیشتر از همه درآمد خواهد داشت.

 

 

آینده شغلی دیپلم هنر

سال دیپلم سال مهمی در زندگی آکادمیک همه ‌دانش‌آموزان و در اصل مرحله قدم گذاشتن به آموزش‌های عالیه و فرصت‌های شغلی است. انتخاب یک مسیر شغلی بعد از دیپلم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص برای ‌دانش‌آموزانی که رشته هنر را دنبال کرده‌اند.

در گذشته ‌دانش‌آموزان رشته هنر فرصت‌های شغلی محدودی داشتند اما با افزایش تقاضا برای استعدادهای خلاق و هنری در صنایع مختلف، فرصت‌های شغلی برای ‌دانش‌آموزان رشته هنر نیز افزایش یافته است. در این مقاله در ادامه مقاله فرصت‌های شغلی دیپلم هنر (بخش نخست) بررسی می کنیم چه فرصت‌های شغلی متنوعی برای ‌دانش‌آموزان رشته هنر بعد از دیپلم وجود دارد و امسال آنها می‌توانند چه مسیرهای شغلی و دورنمای کاری را برای خود انتخاب کنند.

گزینه‌های شغلی برتر بعد از دیپلم هنر

برای ‌دانش‌آموزان رشته هنر گزینه‌های زیادی وجود دارد، اما انتخاب دوره‌ها و موضوعات درست برای آنها بسیار مهم است. مهم است که هر کس موضوع و شاخه مناسب خود را پیدا کنند، وگرنه نمی‌تواند به فرصت‌های شغلی دست پیدا کند که درآمد آنها بالا باشد. شاخه‌ها و دوره‌هایی که می‌توانید بعد از دیپلم هنر انتخاب کنید بسیار متنوع هستند و از زبان‌شناسی، سیاست، علم قانون، ارتباطات، اقتصاد، روانشناسی، تاریخ و مطالعات و آموزش زبان را در برمی‌گیرند.

در اینجا بهترین گزینه‌های شغلی را که بعد از دیپلم هنر پیش روی شما قرار دارد بررسی می‌کنیم. چندین شغل وجود دارد که ‌دانش‌آموزانی که مدرک دیپلم خود را در شاخه‌های مربوط به هنر دریافت کردند می‌توانند آنها را انتخاب کنند. این شاخه‌ها شامل دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکترا هستند که پس از گرفتن مدرک دیپلم هنر می‌توانید در آنها ادامه تحصیل بدهید. در ادامه به‌طور تفصیلی به هر یک از این شاخه‌های تحصیلی و شغلی می‌پردازیم. این مقاله را در ادامه مقاله فرصت‌های شغلی دیپلم هنر (بخش نخست) بخوانید.

 

 

 

پنج. کارشناسی روزنامه‌نگاری و ارتباطات

اگر هیچ یک از گزینه‌هایی که در مقاله فرصت‌های شغلی دیپلم هنر (بخش نخست) برای شما مناسب نیستند، شاید این گزینه مناسب باشد. کارشناسی روزنامه‌نگاری و ارتباطات یک شاخه از هنر است که در آن مدرک کارشناسی یا کاردانی دریافت می‌کنید. این دوره تمام‌وقت بین ۲ تا ۴ سال طول می‌کشد و دروس آن عبارت‌اند از آشنایی با حوزه‌های مختلف از جمله تلویزیون، تبلیغات، تولیدات تلویزیونی، نوشتن، شبکه‌های اجتماعی، مطالعات فیلم، قانون رسانه، اخلاق رسانه و حتی مدیریت رسانه.

در این دوره از ‌دانشجویان انتظار می‌رود که در حوزه‌های مرتبط با دانش روزنامه‌نگاری و ارتباطات معلومات خود را گسترش دهند و کاربرد و امکانات این حوزه‌ها را بشناسند. در این دوره‌های تحصیلی هدف این است که متخصصانی تربیت شوند که مسئول امور اجتماعی رسانه‌ها باشند، مهارت‌های ارتباطی بالایی داشته باشند و بر اساس روش‌های مبتنی بر داده‌ها عمل کنند. گزینه‌های شغلی برای کارشناسی روزنامه‌نگاری و ارتباطات عبارت‌اند از نویسنده متن، کپی‌رایتر و مدیر بازاریابی.

شش. کارشناسی طراحی مد

کارشناسی طراحی مد یکی از بهترین گزینه‌های شغلی برای کسانی که دیپلم هنر دارند. آنها در این شاخه می‌توانند در عرض ۲ تا ۴ سال فارغ التحصیل شوند و اگر دوست داشته باشند، به صنعت مد و فشن بپیوندند. این حوزه بسیار پویاست و علاقه‌مندان بسیاری دارد که به لباس، جواهر، کفش، لوازم جانبی و غیره علاقه‌ زیادی دارند.

این دوره برای ‌دانش‌آموزانی مناسب‌تر است که ذهنی خلاق دارند و مهارت‌های مخصوص به این صنعت مانند حساسیت بصری، چشم‌انداز جهانی، حس رنگ، توانایی خیاطی و بسیاری مهارت‌های دیگر را نیز دارا هستند. چنین کسانی می‌توانند در حوزه مشاور مد و فشن، طراح پارچه، تاجر پارچه، طراح لباس و غیره فعالیت کنند. فرصت‌های شغلی در این حوزه عبارت‌اند از طراحی مد، مدیر طراحی و استایلیست مد.

 

هفت. کارشناسی مدیریت هتل

کارشناسی مدیریت هتل نیز یکی از بهترین گزینه‌های شغلی برای کسانی که دیپلم هنر دارند. دریافت مدرک کارشناسی مدیریت هتل ۴ سال طول می‌کشد و کسانی که در این دوره تحصیل می‌کنند درباره مهارت‌های مختلف میهمان‌نوازی و تشریفات آموزش می‌بینند. این شاخه حوزه‌هایی مانند گردشگری، مدیریت رویداد، صنعت خوراک و صنعت نوشیدنی را نیز در بر می‌گیرد.

 

 

در طی این دوره دانشجویان آموزش می‌بینند که چگونه از مهارت‌های ارتباطی خود استفاده کنند و فن مذاکره، مهارت‌های بین‌فردی و مهارت‌های خدمات مشتریان را می‌آموزند. این یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها برای کسانی است که مدرک دیپلم هنر دارند، زیرا فرصت‌های شغلی آن بیشتر از سایر حوزه‌هاست.  فرصت‌های شغلی کارشناسی مدیریت هتل عبارت‌اند از مدیر هتل، مدیر اقامتگاه، برنامه‌ریز رویدادها و جلسات، مدیر خدمات خوراک و نوشیدنی، مسئول پذیرایی، مدیر فروش، مدیره تأمین، مسئول تدارکات، مدیر خرده‌فروشی‌ و دستیار منابع انسانی.

هشت. مدیریت رویداد

اگر هیچ یک از دوره‌های بالا برای شما مناسب نبود، شاید دوره مدیریت رویداد برای شما مناسب باشد. دانش‌آموزانی که دیپلم هنر دارند می‌توانند در حوزه مدیریت رویدادها و مراسم‌ها مشغول به تحصیل و کار شوند. رویدادها و مراسم‌ها به بخش مهمی از زندگی امروز ما تبدیل شده‌اند و شامل رویدادهای موسیقی، تلویزیونی، سیاستی و ورزشی می‌شوند. این دوره‌ها ۲ تا ۴ساله هستند. شغلی در حوزه مدیریت رویداد می‌‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز باشد و شما در نقش مدیر و برنامه‌ریز رویداد می‌توانید مشتریان زیادی داشته باشید.

اگر می‌خواهید به عنوان مدیر رویداد موفق شوید، باید مهارت‌های خود را در حوزه اجرای رویدادها و مراسم‌ها، برنامه‌ریزی پروژه، گزارش‌دهی و بازاریابی بالا ببرید. اگر این مهارت‌ها را داشته باشید، می‌بینید که تقاضا برای شغل کم نیست. فرصت‌های شغلی در حوزه مدیریت رویداد عبارت‌اند از برنامه‌ریز رویداد، مدیر رویداد، برنامه‌ریز مجالس مختلف، طراح صحنه و برگزارکننده نمایشگاه.

نه. ‌جامعه‌شناسی

اگر به مطالعات مربوط به جامعه و برنامه‌ریزی شهری علاقه‌مند هستید، کارشناسی ‌جامعه‌شناسی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که پس از دیپلم هنر می‌توانید آن را پی بگیرید. این دوره تحصیلی به شما کمک می‌کند که بفهمید جامعه چگونه رفتار می‌کند، جوامع مختلف چه مشکلاتی دارند و چگونه باید آنها را برطرف کنند. این دوره دست‌کم ۴ سال طول می‌کشد و فرصت‌های شغلی دوره کارشناسی ‌جامعه‌شناسی عبارت‌اند از مشاور اجتماعی، روزنامه‌نگار، مشاور توانبخشی، مشاور خانواده و محقق.

 

ده. تحلیلگر علوم سیاسی

اگر به مطالعات سیاسی و امور حکومتی علاقه‌مند هستید، کارشناسی مطالعات سیاسی برای شما مناسب است. این دوره دست‌کم ۴ سال طول می‌کشد و در این دوره می‌آموزید که سیستم اجتماعی، سیستم سیاسی قانون اساسی و سایر قوانین و سازوکارهای حکومتی و سیاسی در کشور شما چگونه هستند. بعد از گرفتن مدرک کارشناسی خود در این حوزه می‌توانید برخی از آزمون‌های استاندارد در محل زندگی خود را نیز بدهید تا به مأمور رسمی و ویژه تبدیل شوید که صلاحیت‌های لازم را نیز داراست. فرصت‌های شغلی کارشناسی علوم سیاسی عبارت‌اند از مدیر بازرگانی، دانشمند علوم سیاسی، مشاور سیاسی، استاد دانشگاه و مقام دولتی.

یازده. کارشناسی علم اقتصاد

اگر به مطالعه، تحلیل‌های آماری و نظریه‌های حوزه اقتصاد علاقه‌مند هستید، کارشناسی اقتصاد شغلی است که می‌توانید به آن فکر کنید. این دوره نیز دست‌کم ۴ سال به طول می‌انجامد. دانشجویان می‌توانند در این حوزه مدرک کارشناسی ارشد را نیز دریافت کنند. شما در این دوره‌ می‌آموزید که اقتصاد چیست و کاربردهای آن کدام‌اند و در ادامه می‌توانید به پردرآمدترین حوزه این فهرست وارد شوید. کارشناسی ارشد در حوزه اقتصاد فرصت شغلی مناسبی برای کسانی است که کارشناسی اقتصاد دارند و می‌خواهند در این حوزه استاد دانشگاه شوند. فرصت‌های شغلی کارشناسی اقتصاد عبارت‌اند از اقتصاددان، تحلیلگر ریسک مالی،  گردآوری داده‌ها، حسابدار، مشاور مالی، تحلیلگر سرمایه‌گذاری.

دوازده. کارشناسی زبان انگلیسی

اگر به ادبیات خارجی علاقه‌مند هستید، رشته زبان انگلیسی را دنبال کنید. این دوره بین ۲ تا ۴ سال طول می‌کشد و در طی آن شما را با نویسندگان، شاعران و نمایشنامه‌نویسان مختلف زبان انگلیسی آشنا می‌کند و درک عمیق‌تری از این زبان به دست می‌آورید. کسانی که مدرک کارشناسی زبان انگلیسی می‌گیرند می‌توانند شغل نویسنده محتوا، مجری خبر به زبان انگلیسی یا بسیاری مشاغل دیگر را انتخاب کند. فرصت‌های شغلی کارشناسی زبان انگلیسی عبارتند از استاد دانشگاه، نویسنده، روزنامه‌نگار، کپی‌رایتر، نمایشنامه‌نویس و کارمند دولت.

 

سیزده. کارشناسی آموزش

مدرک کارشناسی آموزش مدرکی است که به کسانی داده می‌شود که برنامه خاصی را گذرانده‌اند و می‌خواهند شغل تدریس را انتخاب کنند. این داوطلبان باید مجموعه‌ای از مهارت‌ها را داشته باشند که یک معلم در سطوح مختلف به آنها نیاز دارد. کسانی که مدرک دیپلم هنر دارند، در حوزه‌های مختلف می‌توانند تدریس کنند و از این رو مشاغل این حوزه بسیار متنوع هستند و از آموزش مهارت‌های مختلف در کلاس‌های آنلاین تا شغل تمام‌وقت در مدارس، هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها را در بر می‌گیرد.

چهارده. کارشناسی طراحی

کارشناسی طراحی مدرکی است که دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی مختلف آن را ارائه می‌دهد و در این دوره مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای انجام اغلب کارهای حوزه طراحی را فرا خواهید گرفت. کسانی که مدرک کارشناسی در حوزه طراحی دارند، اغلب به عنوان طراح گرافیک، طراح وب‌سایت، طراح داخلی یا سایر مشاغل مربوط به حوزه طراحی مشغول به کار می‌شوند. فرصت‌های شغلی حوزه طراحی عبارت‌اند از طراحی مبلمان، طراحی داخلی، طراحی محصول، طراحی جواهر، طراحی گرافیک، طراحی کالاهای بصری، مشاور تبلیغاتی و طراحی صنعتی.

پانزده. کارشناسی ارتباطات و رسانه

کارشناسی ارتباطات و رسانه اغلب به دانش مربوط به رسانه و همچنین علم و صنعت ارتباطات مرتبط است. برنامه درسی این حوزه با برنامه دوره روزنامه‌نگاری، تبلیغات، ارتباطات و روابط عمومی مشابه است. فرصت‌های شغلی کارشناسی ارتباطات و رسانه عبارت‌اند از مجری رادیو، تبلیغات، روابط عمومی، روزنامه‌نگاری، مدیریت رویداد، ارتباطات دیجیتال، مشاور تجاری و فیلمسازی.

 

جمع‌بندی

در مقاله فرصت‌های شغلی دیپلم هنر (بخش نخست) و در این مقاله بررسی می‌کنیم که کسانی که دیپلم هنر دارند چه گزینه‌های تخصیلی و شغلی را می‌توانند برگزینند. فرصت‌های شغلی دیپلم هنر در سال‌های اخیر بسیار متنوع شده‌اند. کارشناسان روزنامه‌نگاری، ارتباطات و رسانه می‌توانند در آژانس‌ها، شبکه‌های تلویزیونی، ایستگاههای رادیویی، شرکت‌های روابط عمومی و آژانس‌های تبلیغاتی کار کنند. طراحان گرافیک می‌توانند در آژانس‌های تبلیغاتی، شرکت‌های طراحی، انتشاراتی‌ها و شرکت‌های توسعه وب فعال باشند. طراحان مد و فشن‌ در شرکت‌های خرده‌فروشی، برندها و تولیدکنندگان پوشاک مشغول به کار می‌شوند. هنرمندان هنرهای زیبا نیز می‌توانند در گالری‌ها، موزه‌ها و استودیوهای هنری مشغول به کار شوند. فارغ‌التحصیلان دوره‌های تبلیغات و بازاریابی نیز می‌توانند در آژانس تبلیغاتی، شرکت‌های تحقیقات بازار، و شرکت‌های رسانه‌ای برای خود کار پیدا کنند. آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ نظر خود را در کامنت برای ما بنویسید.

 

منبع: My Great Learning

مترجم: بهناز دهکردی

 

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شوید.

 

فرصت‌های شغلی دیپلم هنر (بخش نخست)

 

پربازدیدترین مقالات