جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲
۹۹۷

چالش‌های والدین در آموزش رباتیک برای کودکان

پرسش‌های اصلی والدین در مورد آموزش رباتیک برای کودکان چه هستند؟

هنوز حتی یک درصد از پتانسیل‌های فناوری رباتیک کشف نشده‌اند و انتظار می‌رود که تا ۱۵ یا ۲۰ سال آینده،‌ یعنی زمانی که کودکان امروز وارد بازار می‌شوند، این حوزه در اوج باقی بماند.

چکیده

رباتیک برای کودکان امروز و آینده‌سازان فردا به دانش و مهارتی ضروری تبدیل شده است. حوزه‌هایی مانند پزشکی،‌ روانشناسی، قانون، امنیت و کشاورزی که در حال حاضر هنوز شاهد نفوذ شدید فناوری‌های هوش مصنوعی در آنها نیستیم،‌ تا چند سال آینده به این فناوری نیازمند خواهند شد. بنابراین حتی اگر کودکان شما بخواهند در آینده در این حوزه‌ها مشغول به کار شوند نیز باید فناوری رباتیک و نحوه کار آن را بشناسند.

آموزش رباتیک برای کودکان شیوه‌ای عالی برای تقویت مهارت‌های فنی و ریاضی آنهاست که در عین حال جذابیت فراوانی دارد. این مهارت در آینده شغلی بسیار به آنها کمک خواهد کرد. برای آشنایی با دوره‌های مربوط به رباتیک که مناسب کودک شما هستند به دپارتمان کودک و نوجوان در مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره‌ مناسب را انتخاب کنید.

جنبه‌های اصلی آموزش رباتیک برای کودکان

تحقیقات انجام‌شده توسط کارشناسان آموزش کودک در سرتاسر جهان نشان می‌دهند که آموزش رباتیک برای کودکان، باعث تقویت تفکر تحلیلی، مهارت حل مسئله و خلاقیت آنها می‌شود. از این رو والدین، اولیای مدارس و دولت‌ها در سرتاسر جهان به این امر روی آورده‌اند که در سنین پایین آموزش رباتیک را برای کودکان آغاز کنند.

            بهترین فایده آموزش رباتیک برای کودکان این است که شیوه یادگیری آن در مقایسه با شیوه سنتی کلاس‌های درسی برای کودکان بسیار جذاب‌تر است. آموزش رباتیک برای کودکان شامل روش‌های علمی اثبات‌شده در استفاده از کیت‌های رباتیک و کدگذاری و برنامه‌ریزی ربات‌هاست که به کودکان کمک می‌کند مهارت‌های کلیدی قرن بیست‌ویک را در خود پرورش دهند. آموزش رباتیک برای کودکان همچنین به آنها کمک می‌کند مهارت‌های ویژه این حوزه و برنامه‌نویسی ربات‌ها را بیاموزند و به این ترتیب کنجکاوی آنها برای حوزه‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات تقویت شود.

کیت‌های رباتیک برای کودکان

فناوری رباتیک فعالیتی دستی برای کودکان است که اگر کیت‌های مناسب این کار در اختیار آنها قرار نگیرد، باعث می‌شود کودکان علاقه خود را از دست بدهند و اگر نتوانند پروژه را با موفقیت انجام دهند،‌ اعتماد به نفس آنها پایین می‌آید. به همین دلیل دقت در انتخاب کیت‌های مناسب بسیار اهمیت دارد. والدین لازم است کیت‌های مناسب برای شغل کودکان خود را بشناسند. همچنین آنها باید به‌ این امر توجه کنند که چه چشم‌اندازی در آینده برای کودک خود در حوزه رباتیک متصور هستند و باید پیش از آغاز آموزش رباتیک برای کودکان خود، از اعتبار کیت‌های مورد استفاده اطمینان حاصل کنند.

مسابقات رباتیک برای کودکان

مسابقات و المپیادهای رباتیک روشی عالی برای کمک به کودکان هستند تا بتوانند خلاقیت و نوآوری خود را در حوزه رباتیک نشان دهند. تنها آموزش رباتیک برای کودکان کافی نیست و والدین باید کودکان خود را تشویق کنند در مسابقات رباتیک شرکت کنند تا بتوانند با کودکان دیگر در گروه سنی خود آشنا شوند و شیوه فکر کردن و نوآوری‌های آنها را بشناسند. مشارکت کودکان در مسابقاتی مانند مسابقات رباتیک به آنها کمک می‌کند بر یک هدف مشترک تمرکز کنند و فناوری رباتیک را به روش رقابتی فرا بگیرند.

کلاس‌های رباتیک برای کودکان

والدین هنگام انتخاب کلاس رباتیک برای کودکان بسیار با چالش مواجه می‌شوند. آنها اغلب نمی‌دانند چه کلاسی برای کودک آنها مناسب‌تر است زیرا درکی از نتیجه چنین کلاسی ندارند و به همین دلیل تصمیم‌گیری در مورد رویکرد صحیح به این نوع کلاس‌ها دشوار می‌شود.

            بهترین کلاس رباتیک برای کودکان باید شامل جلسات حضوری کلاس با مدرسان متخصص، دست‌کم یک کیت‌ شناخته‌شده و تأیید‌شده در سطح جهانی و مناسب برای گروه سنی کودکان و یک برنامه آموزشی ساختارمند و دقیق باشد.

            در دپارتمان کودک و نوجوان در مجتمع فنی تهران یکی از دوره‌های خوب رباتیک برای کودکان ارائه می‌شود.

رباتیک برای کودکان در آینده به چه سمت می‌رود؟

رباتیک یک حوزه چندرشته‌ای است که در آن از اینترنت اشیاء، مکاترونیک یا رباتیک صنعتی، هواپیماهای بدون سرنشین، برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و بسیاری فناوری‌های دیگر استفاده می‌شود. هنوز حتی یک درصد از پتانسیل‌های این فناوری کشف نشده‌اند و انتظار می‌رود که تا ۱۵ یا ۲۰ سال آینده،‌ یعنی زمانی که کودکان امروز وارد بازار می‌شوند، این حوزه در اوج باقی بماند.

            حتی حوزه‌هایی مانند پزشکی،‌ روانشناسی، قانون، امنیت و کشاورزی که در حال حاضر هنوز شاهد نفوذ شدید فناوری‌های هوش مصنوعی در آنها نیستیم،‌ تا چند سال آینده به این فناوری نیازمند خواهند شد. بنابراین حتی اگر کودکان شما بخواهند در آینده در این حوزه‌ها مشغول به کار شوند، باید فناوری رباتیک و نحوه کار آن را بشناسند.

            کودکانی که در حوزه رباتیک آموزش دیده‌اند، عملکرد بهتری نسبت به سایر کودکان دارند. به طور کلی، رباتیک بر همه زمینه‌های زندگی امروز ما در حال تأثیرگذاری است و در آینده،‌ هر کس دانش فنی کافی برای سازگار شدن و رشد در این حوزه را نداشته‌ باشد، با مشکل مواجه خواهد شد.

پروژه‌های رباتیک برای کودکان

روباتیک هزاران امکان برای کودکان ایجاد می‌کند که بتوانند نمونه‌های اولیه ربات‌ها را بسازند. اما آیا شما به‌عنوان والد سطوح مختلف این پروژه‌ها را می‌شناسید و می‌دانید آنها از سطح مبتدی تا پیشرفته شامل چه مهارت‌هایی هستند؟

            رویکرد یادگیری رو به جلو و پله به پله در آموزش رباتیک برای کودکان بسیار مهم است، وگرنه آنها علاقه و اشتیاق خود را به این رشته از دست می‌دهند و اگر پروژه نتیجه‌بخش نباشد، آنها را خسته خواهد کرد.

آموزش علوم پایه از طریق رباتیک برای کودکان

امروزه آموزش علوم پایه (علم، فناوری مهندسی و ریاضی که با نام STEM شناخته می‌شود) به یک هنجار آموزشی تبدیل شده است، اما پیشتر ما از این حوزه و حتی وجود چنین اصطلاحی آگاه نبودیم. این نکته برای درک اهمیت آموزش این علوم پایه برای کودکان کافی است. اما مهم‌ترین پرسش این است که آیا این علوم پایه به‌ نحو درست به کودکان آموزش داده می‌شوند یا خیر. تحقیقات نشان‌ داده‌اند که آموزش این علوم پایه نقش حیاتی در شکل‌دهی به شخصیت شغلی کودکان در آینده ایفا می‌کند.

آموزش رباتیک برای کودکان در مدارس

اخبار پر است از داستان‌های موفقیت کودکان و نوجوانان در مسابقات و المپیادهای رباتیک در سطح ملی و جهانی. این رویدادها باعث شده‌اند مدارس مختلف تحریک شوند که رشته رباتیک را به بخشی از برنامه درسی خود تبدیل کنند و کلاس‌های آن را به‌طور مرتب برگزار کنند. از آنجایی که رباتیک یک رشته نسبتاً جدید است، منابع تأییدشده برای درک روش صحیح آموزش آن در مدارس، چندان در دسترس نیستند. به همین دلیل به‌کارگیری متخصصان این حوزه در کلاس‌های درس مدارس و مؤسسات آموزشی خصوصی بسیار مهم است.

سؤالات اصلی والدین در مورد آموزش رباتیک برای کودکان

ربات چیست؟

ربات ماشینی است که توانایی تفکر و عمل را دارد و می‌تواند به انسان‌ها در امور روزمره زندگی کمک کند. تلفن همراه، ماشین لباس‌شویی، جارو برقی و غیره نیز جزء ربات‌ها محسوب می‌شوند.

کودکان از چه سنی می‌توانند یادگیری رباتیک را آغاز کنند؟

طبق تحقیقات متعددی که در این مورد انجام شده است، نشان می‌دهند که‌ کودکان از ۷ تا ۸سالگی می‌توانند آموزش رباتیک را آغاز کنند.

انواع مختلف ربات‌ها چه هستند؟

ربات‌های خودکار، ربات‌های نیمه‌خودکار و ربات‌های دستی. این دسته‌بندی بر مبنای میزان کنترل ربات‌ها انجام شده است.

هدف اصلی ربات‌ها چیست؟

کمک به انسان و آسان‌تر کردن زندگی انسان با انجام وظایف خطرناک، یکنواخت یا بی‌اهمیت ولی لازم. در اصل ربات‌ها زندگی را ساده‌تر و ایمن‌تر می‌کنند.

چرا کودکان باید رباتیک بیاموزند؟

رباتیک مهارت عصر جدید است و کودکان به کمک آن مهارت‌های لازم در دنیای پیش رو را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده می‌آموزند و در عمل آنها را تجربه می‌کنند.

توضیح ساده رباتیک برای کودکان چیست؟

به کودکان بگویید ربات‌ها ماشین‌هایی هستند که می‌توانند فکر کنند و عمل کنند. آنها برنامه‌ریزی می‌شوند تا به دستورات خاصی گوش دهند و طبق برنامه‌ به این دستورات واکنش نشان دهند.

جمع‌بندی

رباتیک یک حوزه چندرشته‌ای است که در آن از اینترنت اشیاء، مکاترونیک یا رباتیک صنعتی، هواپیماهای بدون سرنشین، برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و بسیاری فناوری‌های دیگر استفاده می‌شود. هنوز حتی یک درصد از پتانسیل‌های این فناوری کشف نشده‌اند و انتظار می‌رود که تا ۱۵ یا ۲۰ سال آینده،‌ یعنی زمانی که کودکان امروز وارد بازار می‌شوند، این حوزه در اوج باقی بماند.

آموزش رباتیک برای کودکان شیوه‌ای عالی برای تقویت مهارت‌های فنی و ریاضی آنهاست که در عین حال جذابیت فراوانی دارد. این مهارت در آینده بسیار به آنها کمک خواهد کرد. برای آشنایی با دوره‌های مربوط به رباتیک که مناسب کودک شما هستند به دپارتمان کودک و نوجوان در مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره‌ مناسب را انتخاب کنید.

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

منبع: playtolabs

مترجم: بهناز دهکردی

پربازدیدترین مقالات