جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲
۱k

برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ چه نکاتی را لازم است بدانید؟

برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ چه نکاتی را لازم است بدانید؟

شهر میلان یکی از مراکز پیشرو صنعت مد و فشن است و دانشجویان بسیاری برای گرفتن مدرک در حوزه برندینگ و طراحی به این شهر می‌روند. اما این پایتخت مد و فشن جهان، برخی از بهترین دانشگاه‌های فنی ایتالیا را در خود دارد، مانند دانشگاه پلی‌تکنیک میلان.

چکیده

بسیاری از دانشجویان خارجی به این دلیل تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ را انتخاب می‌کنند که کشور ایتالیا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر مقاصد تحصیلی جهان متمایز می‌کند. برای نمونه، شهر میلان که یکی از مراکز پیشرو صنعت مد و فشن است، دانشجویان بسیاری را پذیراست که برای گرفتن مدرک در حوزه فشن، برندینگ و طراحی به آن شهر می‌روند. اما این پایتخت مد و فشن جهان چیزهای بسیار دیگری نیز دارد. در آن شهر شما می‌توانید برخی از بهترین دانشگاه‌های فنی ایتالیا را بیابید مانند دانشگاه پلی‌تکنیک میلان. یکی دیگر از جذابیت‌های تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ مدارس کسب‌وکار این کشور هستند مانند مدرک کسب‌وکار بولونیا و دانشگاه ساپینزا در رم که دوره‌های پزشکی و علوم پایه را به زبان انگیسی ارائه می‌دهد.

آموزش زبان ایتالیایی برای ادامه تحصیل در ایتالیا در برخی از رشته‌ها ضروری است و در همه رشته‌ها مزیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. برای یادگیری زبان ایتالیایی به دپارتمان زبان‌های خارجی مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران باتجربه مجتمع فنی تهران در دپارتمان امور بین‌الملل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور کمک بگیرد.

کشور ایتالیا

دوره‌های مختلف تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴

دشوار است بتوان کشوری پیدا کرد که به اندازه ایتالیا الهام‌بخش باشد. ایتالیا محل شکل‌گیری رنسانس و جایگاه بی‌شمار غذاها و موزه‌های مشهور است. همچنین ایتالیا مرکز بهترین و لوکس‌ترین برندهاست. خلاصه ایتالیا از بسیاری جهات در جهان پیشرو است و زیبایی طبیعت و معماری آن کم‌نظیر است. امروز کشور ایتالیا که وطن بزرگ‌ترین ذهن‌های جهان مانند داوینچی و دانته بوده است، از شما به عنوان دانشجوی خارجی به گرمی استقبال می‌کند.

            آموزش در ایتالیا کیفیت بالایی دارد و نسبتاً ارزان است. از شمال تا جنوب این کشور دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که مدارک معتبر بین‌المللی ارائه می‌دهند. دلایل زیر نشان می‌دهند که چرا تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ از بهترین گزینه‌هاست.

دلایل اصلی تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴

  • دانشگاه‌های عمومی و خصوصی سطح بالا که در رشته‌های مختلف مدرک ارائه می‌دهند.
  • هزینه دانشگاه‌های عمومی یا دولتی بین صفر تا ۵هزار یورو در سال است که از جمله ارزان‌ترین شهریه‌ها در اروپاست.
  • ۶۰ دانشگاه ایتالیا دارای رتبه جهانی هستند و در رشته‌های طراحی، کسب‌وکار، علوم پایه و مهندسی مدرک ارائه می‌دهند.
  • ایتالیا هم مرکز آموزش هنر است هم مرکز آموزش علم.
  • غذا، فرهنگ و سبک زندگی ایتالیا منحصر به فرد است و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر و همچنین غذاهای مختلف در این کشور بسیار لذت خواهند برد.
  • ایتالیا بیشترین تعداد آثار باستانی ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی را دارد.
  • مدارک انگلیسی دانشگاه‌های ایتالیا در سراسر جهان معتبر هستند.
  • ایتالیا در بیش از ۱۸۵ رشته،‌ مدرک کارشناسی، در بیش از ۷۰۰ رشته، مدرک کارشناسی ارشد و در بیش از ۷۰ رشته، مدرک دکتری ارائه می‌دهد و همه این دوره‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.
  • ایتالیا عضو منطقه برتر دانشگاهی اروپا است و در نتیجه با گرفتن مدرک از دانشگاه‌های ایتالیا می‌توانید در هر یک از سایر کشورهای عضو این مجموعه که حدود ۴۹ کشور اکثراً اروپایی هستند، مشغول به کار شوید.
  • زندگی دانشجویی در ایتالیا شاداب و پر از فرصت سفر کردن است.
  • زندگی اجتماعی در ایتالیا و به ویژه در شهرهای بزرگ بسیار مهم است و جاهای مختلفی برای وقت گذراندن وجود دارد.
  • دانشجویان خارجی در این کشور از تخفیف‌های ويژه و متعدد برخوردار هستند،‌ از جمله در بلیط مترو، اتوبوس و موزه.

به دلایل فوق بسیاری از دانشجویان تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ را گزینه مطلوبی می‌دانند. دانشجویان در سیستم نمره‌دهی دانشگاه‌های ایتالیا، نمره‌ای بین ۰ تا ۳۰ دریافت می‌کنند که ۱۸ حداقل نمره مورد نیاز است. دوره‌های کارشناسی در ایتالیا سه سال و دوره‌های کارشناسی ارشد دو سال به طول می‌انجامند.

            بسیاری از دانشجویان خارجی به این دلیل تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ را انتخاب می‌کنند که کشور ایتالیا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر مقاصد تحصیلی جهان متمایز می‌کند. برای نمونه، شهر میلان که یکی از مراکز پیشرو صنعت مد و فشن است، دانشجویان بسیاری را پذیراست که برای گرفتن مدرک در حوزه فشن، برندینگ و طراحی به آن شهر می‌روند. اما این پایتخت مد و فشن جهان چیزهای بسیار دیگری نیز دارد. در آن شهر شما می‌توانید برخی از بهترین دانشگاه‌های فنی ایتالیا را بیابید مانند دانشگاه پلی‌تکنیک میلان.

            یکی دیگر از جذابیت‌های تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ مدارس کسب‌وکار این کشور هستند مانند مدرک کسب‌وکار بولونیا و دانشگاه ساپینزا در رم که دوره‌های پزشکی و علوم پایه را به زبان انگیسی ارائه می‌دهد.

            ایتالیا کشوری است که در قلب اروپا قرار گرفته است و با اتریش، سوئیس، فرانسه و اسلوونی هم‌مرز است. مرزهای مشترک این کشور امکانات بسیاری برای مسافرت فراهم می‌کنند و دانشجویان خارجی که تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ را انتخاب می‌کنند می‌توانند به‌راحتی از طریق اتوبوس یا قطار به کشورهای دیگر اروپایی سفر کنند.

چگونه برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ دانشگاه انتخاب کنید؟

انتخاب دانشگاه برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ اگرچه برای هر کسی شیوه‌ای متفاوت دارد، اما در این مورد ملاحظات کلی وجود دارد که همه باید آنها را در نظر بگیرند. در ادامه این ملاحظات را بخوانید که به شما کمک می‌کنند بهتر تصمیم بگیرید:

  • آیا دانشگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید دانشجوی خارجی نیز می‌پذیرد؟
  • آیا آن دانشگاه برنامه‌ها و دوره‌هایی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد؟
  • آیا انجمنی انگلیسی‌زبان در آن دانشگاه وجود دارد؟
  • محتواهای وب‌سایت دانشگاه را بخوانید و ببینید دانشجویان درباره آن دانشگاه چه نظری داده‌اند.
  • شما دوست دارید در یک شهر بزرگ زندگی کنید یا یک شهر دانشجویی و کوچک؟ شهرهای بزرگ مانند میلان، رم و فلورانس مراکز فرهنگی پیشرو هستند و احتمالاً در آنها با دانشجویان خارجی بیشتری آشنا می‌شوید، اما هزینه زندگی در آنها بالاتر است. برای پایین آوردن هزینه برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ می‌توانید به شهرهای دانشجویی کوچک‌تر مانند پیزا، پادوا و سیینا فکر کنید.
  • بودجه شما چقدر است؟ هرچند بورسیه‌های فراوانی وجود دارد که می‌توانید برای آنها اقدام کنید، دانشگاه‌های خصوصی هزینه بیشتری دارند و باید هزینه زندگی خود را نیز لحاظ کنید که در شهرهای بزرگ بیشتر است.
  • عملکرد دانشگاهی که برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ انتخاب کرده‌اید، در حوزه تحصیلی شما چگونه است؟ رتبه جهانی آن چند است و تا چه حد در حوزه شما خوب عمل می‌کند؟
  • نظر دانشجویان آن دانشگاه درباره آن رشته چیست؟ خواندن نظرات دانشجویان باعث می‌شود بفهمید اغلب چه دیدگاهی درباره آن دانشگاه و رشته مورد نظر شما در آن وجود دارد.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ کدام‌اند؟

در اینجا پنج دانشگاه برتر ایتالیا را از میان ۶۰ دانشگاه معتبر و جهانی این کشور معرفی می‌کنیم:

  • مدرسه کسب‌وکار بولونیا (Bologna Business School)

این مدرسه در کسب‌وکار در ایتالیا پیشرو است و مدارک جهانی ام.بی.ای و کارشناسی ارشد در رشته‌های اجرایی مختلف مانند بازایابی، امور مالی و نوآوری ارائه می‌دهد.

  • دانشگاه بولونیا

این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه غرب دانسته می‌شود و در آن رشته‌های مختلف از اقتصاد گرفته تا دانش زندگی ارائه می‌شود و برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

  • دانشگاه برتر پیزا (Scuola Normale Superiore of Pisa)

این دانشگاه دوره‌های کارشناسی و دکترا ارائه می‌دهد و دانشجویان را صرفاً بر اساس شایستگی‌های علمی آنها انتخاب می‌کند.

  • دانشگاه هیومنیتاس (Humanitas University)

این دانشگاه بین‌المللی بر علوم زیستی تمرکز دارد و در میلان واقع است. دوره‌های این دانشگاه شامل پزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی و دوره‌های کارشناسی ارشد مرتبط با آن هستند.

  • مرکز مطالعات پیشرفته سنت آنا در پیزا

این دانشگاه علوم تحقیقاتی عمومی است و دانشجویان را بر اساس آزمون رقابتی مشترک انتخاب می‌کند. حوزه تخصصی تحصیلی در این دانشگاه علوم کاربردی است.

مراکز اصلی دانشجویی در ایتالیا کدام‌اند؟

  • یکی از مراکز اصلی دانشجویی در ایتالیا میلان است که در واقع پایتخت اقتصادی کشور نیز هست. میلان در شمال ایتالیا واقع شده است و شهری مسحورکننده است که بسیاری از دانشجویان خارجی در رشته‌های مختلف مانند کسب‌وکار، مد و فشن و مهندسی را برای ادامه تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ به خود جذب می‌کند.
  • شهر بولونیا در جنوب میلان، شهری بزرگ است که دانشگاهی بسیاری کهن دارد و پاستاهای آن معروف است. این دانشگاه دوره‌های متنوعی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی علاقه‌مند هستند به این دانشگاه بروند.
  • شهر بزرگ دیگری که دانشجویان زیادی دارد، رم پایتخت ایتالیاست که به‌راستی خود موزه‌ای بزرگ است با خیابان‌های تاریخی فراوان و رشته‌های مختلف هنری، طراحی، فیلمسازی، پزشکی و غیره در دانشگاه‌های آن تدریس می‌شوند.
  • پیزا، پادوا و پاویا شهرهای دیگری هستند که کوچک‌ترند، اما چمعیت دانشجویی در آنها قابل ملاحظه است.

هزینه تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا بر اساس دانشگاه، نوع مدرک و شرایط مالی دانشجویان مختلف است. به‌طور متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه‌های عمومی یا دولتی بین صفر تا ۵هزار یویو در سال و در دانشگاه‌های خصوصی بین ۳هزار تا ۳۵هزار یورو در سال است. برخی دانشگاه‌ها ممکن است شهریه بالاتری برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در نظر بگیرند، اما در بیشتر دانشگاه‌ها تفاوتی بین شهریه در نظر گرفته‌شده برای دانشجویان بومی و خارجی وجود ندارد.

            دولت ایتالیا هرساله به دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌‌های تحصیلی ارائه می‌دهد. بیشتر دانشگاه‌ها نیز خودشان برنامه بورسیه تحصیلی دارند که در آن شایستگی‌های دانشجویان، کشور مبدأ آنها و درآمد خانوادگی آنها مد نظر قرار می‌گیرد.

            دانشجویان ایتالیایی می‌توانند از طرحی به نام ISEE یا «شاخص وضعیت اقتصادی» استفاده کنند که باعث کاهش هزینه پرداختی آنها می‌شود. در این طرح دارایی و درآمد خانوادگی دانشجویان در ایتالیا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تعیین کنند کاهش هزینه به آنها تعلق می‌گیرد یا خیر. از آنجایی که دانشجویان خارجی اغلب درآمد یا دارایی خاصی در ایتالیا ندارند، آنها باید از طرح دیگری استفاده کنند که به آن ISEEU می‌گویند و معادل ISEE برای دانشجویان خارجی است.

            ISEEU درآمد و دارایی‌های خارج از ایتالیا را برآورد می‌کند. بهترین راه برای اینکه بفهمید شما برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ شایسته استفاده از مزایای این طرح هستید یا خیر، این است که با دانشگاه خود تماس بگیرید و از آنها بپرسید. حتماً بخش دانشجویان بین‌المللی را در وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود بررسی کنید.

            با اینهمه، دانشگاه‌های زیادی در ایتالیا هستند که می‌توانید با پرداخت شهریه اندک در آنها تحصیل کنید و با کمتر از ۲هزار یورو کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را بگیرید. مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا عبارت‌اند دانشگاه پیزا، دانشگاه آراد بوزن—بولزانو (Bozen-Bolzano) و دانشگاه جنوا.

آیا می‌توان در ایتالیا رایگان تحصیل کرد؟

اگر بورسیه کامل بگیرید، می‌توانید رایگان در ایتالیا تحصیل کنید. حتی اگر نتوانید هزینه را به صفر برسانید، می‌توانید آن را کاهش دهید. دانشگاه‌های دولتی برنامه‌های پرداخت شهریه دارند که براساس وضعیت مالی دانشجویان طراحی شده‌اند. در وب‌سایت بیشتر دانشگاه‌ میزان شهریه پرداختی از حداقل تا حداکثر نشان داده شده است. برای نمونه شهریه کارشناسی ارشد مهندسی رایانه در دانشگاه جنوا بین صفر تا ۳هزار یورو متغیر است. دانشگاه‌ها برای دانشجویانی که قصد تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ را دارند، براساس دستاوردهای آکادمیک آنها، درآمد آنها، ملیت و وضعیت جسمانی آنها تعیین می‌کنند چه میزان شهریه باید بپردازند. برای بررسی دقیق‌تر این امر لازم است به وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

کمک مالی و بورسیه برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴

همان‌طور که گفتیم، هم دولت ایتالیا هم دانشگاه‌ها طرح‌های مختلفی برای کمک مالی به دانشجویان و بورسیه کردن آنها دارند، اما باید توجه داشته باشید که برخی از این فرایندها بسیار طولانی هستند و بروکراسی آنها وقت‌گیر است. بسیاری از دانشگاه‌ها برای دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه و کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا می‌آیند، طرح‌های تخفیفی دارند. پس از پذیرفته شدن در دانشگاه مورد نظر خود، می‌توانید برای این طرح‌ها اقدام کنید، اما لازم است پیشتر در مورد آنها مطالعه لازم را انجام دهید. در این لینک فهرستی از ۱۴۰۰ بورسیه‌ کارشناسی، کارشناسی ارشد و ارشد و دکتری در ایتالیا آمده است.

            شما می‌توانید برای هر تعداد بورسیه‌های تحصیلی، وام یا جایزه که می‌خواهید اقدام کنید، اما باید آنها را اولویت‌بندی کنید تا شانس خود را برای دریافت آنها بالا ببرید و حتماً بررسی کنید که شایستگی‌های مورد نیاز آنها را داشته باشید تا وقت خود را هدر ندهید. از منابع زیر می‌توانید از ویژگی‌های بورسیه‌ها مطلع شوید:

  • درگاه بورسیه تحصیلی یا Studyportals Scholarship که اطلاعات خوبی در این حوزه به شما می‌دهد.
  • وب‌سایت دانشگاه‌ها به ویژه بخش «دانشجویان بین‌المللی» وب‌سایت که بورسیه‌ها را معرفی می‌کند.
  • وب‌سایت بورسیه دولت ایتالیا که بخشی از وزارت امور خارجه است و به دانشجویان از کشورهای خاص در حوزه‌های فرهنگی، علمی و فنی بورسیه می‌دهد.
  • برنامه بورسیه برای خارجی‌ها در انستیتو دانشگاه‌های اروپایی بورسیه‌هایی ارائه می‌دهد که مخصوص دکتری هستند.
  • بورسیه حق تحصیل (Diritto allo Studio) براساس شرایط اقتصادی یا شایستگی‌های دانشجویان به حوزه‌های هنر، ‌رقص و موسیقی تعلق می‌گیرد.
  • بورسیه دکتری دانشگاه Scuola Normale Superiore به همه دانشجویان دکتری کمک هزینه اقامت می‌دهد.
  • بورسیه سرمایه‌گذاری بر استعدادها برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از کشورهای واجد شرایط فرصت‌های تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴ و همچنین فرصت کار در ایتالیا فراهم می‌کند.
  • بورسیه دانشگاه دفاعی ناتو مخارج زندگی دانشجویان در رم در هنگام تحقیق برای این دانشگاه را تأمین می‌کند.

نحوه درخواست برای بورسیه تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴

وقتی بورسیه مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید به دقت موارد مورد نیاز برای درخواست آن بورسیه را مطالعه کنید. به این ترتیب دانش خود را از چگونگی ارائه بورسیه برای تحصیل در ایتالیا بالا می‌برید. فرایند درخواست بورسیه نیازمند تحقیق و جمع‌آوری مدارک بسیار است. باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • معیارهای شایستگی آن بورسیه را به دقت مطالعه کنید و ببینید شما واجد شرایط درخواست برای آن هستید یا خیر.
  • همه مدارک مورد نیاز خود را پیش از پایان مهلت درخواست آماده کنید.
  • مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای درخواست بورسیه اغلب کپی پاسپورت، انگیزه‌نامه و نامه‌های معرفی اساتید هستند.
  • پس از آماده کردن همه مدارک، فرم درخواست را پر کنید. اگر برای یک بورسیه دولتی ایتالیا اقدام می‌کنید، فرم را در درگاه Study in Italy در دسترس هستند.
  • گاه بورسیه‌های دانشگاه‌های مختلف با هم تفاوت‌هایی دارند که باید به آنها توجه کنید.
  • پیش از پایان موعد مقرر درخواست خود را ارسال کنید زیرا در پایان مهلت مقرر اغلب درگاه‌های درخواست شلوغ می‌شوند.
  • منتظر پاسخ بمانید. اغلب اگر پذیرفته شوید به شما ایمیل می‌زنند یا با شما تماس می‌گیرند. گاه لازم است که بروید و برای بورسیه مصاحبه بدهید.
  • قوانین و مقررات پذیرش بورسیه را مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز بورسیه برای تحصیل در ایتالیا در ۲۰۲۴

چه مدارکی برای درخواست بورسیه نیاز دارید؟ برخی از مدارک هستند که در همه بورسیه مشترک هستند. بورسیه‌ها اغلب از شما می‌خواهند که توضیح دهید چرا برای کمک مالی درخواست داده‌اید. توضیح این امر اغلب در انگیزه‌نامه می‌آید که در آن شما بیان می‌کنید که چگونه این بورسیه یا کمک مالی می‌تواند به پیشرفت شما کمک کند.

            سایر مدارک مورد نیاز برای موفقیت در دریافت یک بورسیه در ایتالیا عبارت‌اند از:

  • تکمیل فرم درخواست: باید دقت کنید که هیچ خطایی در آن نباشد زیرا خطاهای کوچک ممکن است باعث شوند شانس خود را برای دریافت بورسیه از دست بدهید.
  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • کپی متن‌ها و نامه‌ها
  • روزمه
  • نامه معرفی: اغلب باید آن را از استاد یا کارمند دانشگاه بخواهید که به خوبی شما را می‌شناسد.
  • اطلاعات مالی مانند وضعیت حساب بانکی
  • مدرک زبان: اگر در دوره‌های انگلیسی‌زبان شرکت می‌کنید، ارائه مدرک زبان انگلیسی کافی است.
  • نمرات امتحانی: برخی دانشگاه‌ها برای ارائه بورسیه علاوه بر معدل شما به مدرک قبولی و امتیاز شما را در امتحان‌های دیگر نیز نیاز دارند. مثلاً دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌های پزشکی در ایتالیا تحصیل کنند، باید آزمون IMAT exam را نیز بگذرانند.
  • مقاله: ممکن است برخی دانشگاه‌ها بخواهند مقاله‌ای با موضوع مشخص بنویسید تا مهارت‌های نوشتن و استدلال شما را ارزیابی کنند.
  • نمونه  کار: برای رشته‌های هنر و طراحی و سایر رشته‌های مرتبط، دانشگاه از شما می‌خواهد که نمونه‌ کارهای پیشین خود را نیز ارسال کنید.

جمع‌بندی

آموزش در ایتالیا کیفیت بالایی دارد و نسبتاً ارزان است. از شمال تا جنوب این کشور دانشگاه‌های زیادی وجود دارند که مدارک معتبر بین‌المللی ارائه می‌دهند. امروز کشور ایتالیا که وطن بزرگ‌ترین ذهن‌های جهان مانند داوینچی و دانته بوده است، از شما به عنوان دانشجوی خارجی به گرمی استقبال می‌کند.

هزینه دانشگاه‌های عمومی یا دولتی در ایتالیا بین صفر تا ۵هزار یورو در سال است که از جمله ارزان‌ترین شهریه‌ها در اروپاست. ۶۰ دانشگاه ایتالیا دارای رتبه جهانی هستند و در رشته‌های طراحی، کسب‌وکار، علوم پایه و مهندسی مدرک ارائه می‌دهند. همچنین مدارک انگلیسی دانشگاه‌های ایتالیا در سراسر جهان معتبر هستند. ایتالیا در بیش از ۱۸۵ رشته،‌ مدرک کارشناسی، در بیش از ۷۰۰ رشته، مدرک کارشناسی ارشد و در بیش از ۷۰ رشته، مدرک دکتری ارائه می‌دهد و همه این دوره‌ها به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

نکته دیگر آنکه ایتالیا عضو منطقه برتر دانشگاهی اروپا است و در نتیجه با گرفتن مدرک از دانشگاه‌های ایتالیا می‌توانید در هر یک از سایر کشورهای عضو این مجموعه که حدود ۴۹ کشور اکثراً اروپایی هستند، مشغول به کار شوید. و در نهایت غذا، فرهنگ و سبک زندگی ایتالیا منحصر به فرد است و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر و همچنین غذاهای مختلف در این کشور بسیار لذت خواهند برد.

آموزش زبان ایتالیایی برای ادامه تحصیل در ایتالیا در برخی از رشته‌ها ضروری است و در همه رشته‌ها مزیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شود. برای یادگیری زبان ایتالیایی به دپارتمان زبان‌های خارجی مجتمع فنی تهران سر بزنید و دوره مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از مشاوران باتجربه مجتمع فنی تهران در دپارتمان امور بین‌الملل برای ادامه تحصیل در خارج از کشور کمک بگیرد.

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

منبع: Bachelorsportal

مترجم: بهناز دهکردی

 

پربازدیدترین مقالات