جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲
۲۸۸

راهنمای جامع سئو موبایل (بخش دوم)

اشتباهات رایجی که باعث آسیب دیدن سئو موبایل می‌شوند

سئو موبایل و بهینه بودن وب‌سایت شما برای کاربرانی که از طریق موبایل به آن وارد می‌شوند، امروزه برای موتورهای جستجو بسیار مهم‌تر از سئو وب‌سایت و ظاهر مناسب آن در دستگاه‌های دسک‌تاپ است.

چکیده

اگر بارگزاری وب‌سایت شما زمان زیادی طول بکشد، اصلاً برای سئو موبایل خوب نیست. اگر مسئله سرعت کم اینترنت نیست، کاربران با مشاهده این مشکل وب‌سایت شما را ترک می‌کنند و دیگر به آن سر نمی‌زنند. همچنین پنجره‌های بازشو باعث می‌شوند سئو موبایل آسیب ببیند و خواننده نتواند محتوایی را که برای آن به وب‌سایت شما آمده است به‌سادگی بیابد. و لازم است در اسرع وقت مشکلات و خطاهای وب‌سایت را هرچند کوچک باشند برطرف کنید.

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو فرآیند بهبود وب‌سایت شما در موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل و بینگ است که کمک می‌کند بازدید وب‌سایت خود را افزایش دهید. در دوره آموزش صفر تا صد  سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای سایت در مجتمع فنی تهران همه مسائل مربوط به سئو که برای شروع کار به عنوان یک کارشناس سئو نیاز دارید به شما آموزش داده خواهد شد، مانند بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت، ساخت بک‌لینک، تحقیق کلمات کلیدی و غیره.

روش‌های بهبود سئو موبایل

امروزه تقریباً همه مردم یک گوشی هوشمند دارند و برای جستجوی آنلاین از آن استفاده می‌کنند. شما نمی‌توانید صرفاً بر کاربران رایانه‌های دسک‌تاپ تمرکز کنید و امیدوار باشید همه از این طریق وارد وب‌سایت شما شوند.

لازم است که سئو موبایل را جدی بگیرید و وب‌سایت خود را برای کاربران موبایلی بهینه کنید، البته اگر می‌خواهید افراد کمتری به دلیل مشکل نمایش صفحات، وب‌سایت شما را ترک کنند. در این مقاله در ادامه مقاله «راهنمای جامع سئو موبایل (بخش اول)» به روش‌هایی می‌پردازد که به کمک آنها می‌توانید سئو موبایل وب‌سایت خود را بهتر کنید.

از پنجره بازشو استفاده نکنید

پنجره‌های بازشو باعث می‌شوند سئو موبایل آسیب ببیند و خواننده نتواند محتوایی را که برای آن به وب‌سایت شما آمده است به‌سادگی بیابد. این پنجره‌ها باعث می‌شوند نرخ بسته شدن صفحات وب‌سایت شما بالا برود و افراد به‌سرعت از وب‌سایت خارج شوند.

            البته برخی از انواع پنجره‌های بازشو بسیار مهم هستند. بیشتر وب‌سایت‌ها لازم است از کوکی استفاده کنند و وب‌سایت شما هم احتمالاً از این قاعده مستثنی نیست. همچنین بنا بر قانون لازم است که وب‌سایت‌ها اجازه کاربران را برای استفاده از داده‌های آنها داشته باشند و این اجازه اغلب از طریق پنجره‌های بازشو داده می‌شود.

اما کاربران برای دیدن پنجره‌های بازشو به وب‌سایت شما سر نمی‌زنند. اگر سئو موبایل را رعایت نکرده باشید، این پنجره‌ها تمام صفحه را پر می‌کنند و کاربران را از ادامه دیدن وب‌سایت شما منصرف خواهند کرد. اگر این پنجره‌ها تنها بخشی از محتوا را بپوشانند، بهتر است. همچنین بسیار بهتر است که روش بستن پنجره بازشو ساده و سریع باشد، مانند تصویر زیر.

مشکلات فنی وب‌سایت خود را برطرف کنید

حتی کوچک‌ترین مشکلات فنی نیز در صفحات کوچک موبایل قابل رؤیت هستند و به سئو موبایل آسیب می‌رسانند، مانند خطای ۴۰۴. شاید صفحه این خطا طراحی جالبی داشته باشند، اما به هر حال این خطا باعث تأثیر منفی بر تجربه کاربری و بر سئو موبایل است. بهتر است آن را به‌طور کامل برطرف کنید.

            سایر خطاهای فنی که باعث آسیب به سئو موبایل و تجربه کاربران موبایلی می‌شود عبارت‌اند از:

  • لینک‌های خراب
  • تصاویر خراب
  • انتقال ناخواسته به صفحات دیگر
  • CSS و جاوااسکریپت ناقص
  • مشکلات سرور (مانند gateway timeout)

همه این مشکلات باعث کاهش کاربران شما می‌شوند. برای شناسایی خطاهای فنی وب‌سایت می‌توانید از وب‌سایت Webseo استفاده کنید و همه مشکلاتی را که به شما نشان می‌دهد برطرف کنید.

به‌طور مرتب وب‌سایت خود را اسکن کرده و خطاهای آن را برطرف کنید. یک بار در هفته برای انجام این کار کافی است.

کاری کنید وب‌سایت شما سریع بارگزاری شود

اگر بارگزاری وب‌سایت شما زمان زیادی طول بکشد، اصلاً برای سئو موبایل خوب نیست. اگر مسئله سرعت کم اینترنت نیست، کاربران با مشاهده این مشکل وب‌سایت شما را ترک می‌کنند و دیگر به آن سر نمی‌زنند. پس لازم است هرچه در توان دارید برای افزایش سرعت بارگزاری وب‌سایت خود انجام دهید.

            برای افزایش سرعت بارگزاری کارهای زیر را انجام دهید:

  • تصاویر خود را بهینه کنید.

سایز فایل‌های عکس را کاهش دهید و برای آنها از فرمت مناسب استفاده کنید. همچنین می‌توانید آنها را فشرده کنید.

  • از روش‌های فشرده‌سازی استفاده کنید.

روش فشرده‌سازی GZIP یکی از محبوب‌ترین روش‌هاست.

  • از امکان کش کردن مرورگر استفاده کنید.

فایل htaccess. دامین خود را پیدا کنید و برای عناصر صفحات وب‌سایت خود زمان انقضاء تعیین کنید.

  • کدهای صفحات وب‌سایت را بهینه کنید.

اگر دانش کافی در حوزه HTML، جاوااسکریپت و سایر زبان‌هایی دارید که در وب‌سایت شما به کار رفته‌اند، می‌توانید خودتان کدها را بهینه کنید، اما مراقب باشید چیزی را خراب نکنید.

  • عناصر مختلف را با هم ادغام کنید.

هرجا می‌توانید، عناصر مشابه و نزدیک هم را با هم ادغام کنید تا سرعت بارگزاری صفحات بالاتر برود. در وب‌سایت Webseo می‌توانید سرعت بارگزاری وب‌سایت خود را نیز ببینید. ابزارهای این وب‌سایت مشکلات مربوط به بارگزاری را به شما نشان می‌دهند.

همچنین بهتر است وب‌سایت خود را برای استفاده‌های منطقه‌ای و محلی بهینه کنید. بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوی محلی به همراه قواعد سئو موبایل باعث می‌شود وب‌سایت شما ساده‌تر در اختیار مخاطبان محلی شما قرار بگیرد. در مقاله «راهنمای جامع سئو موبایل (بخش اول)» سایر روش‌های فنی بهینه‌سازی سئو موبایل را برای وب‌سایت خود بخوانید.

جمع‌بندی

لازم است که سئو موبایل را جدی بگیرید و وب‌سایت خود را برای کاربران موبایلی بهینه کنید، البته اگر می‌خواهید افراد کمتری به دلیل مشکل نمایش صفحات، وب‌سایت شما را ترک کنند. کوچک‌ترین مشکلات فنی نیز در صفحات کوچک موبایل قابل رؤیت هستند و به سئو موبایل آسیب می‌رسانند، مانند خطای ۴۰۴. سعی کنید هرچه سریع‌تر این خطاها را شناسایی کرده و برطرف کنید.

سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو فرآیند بهبود وب‌سایت شما در موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل و بینگ است که کمک می‌کند بازدید وب‌سایت خود را افزایش دهید. در دوره آموزش صفر تا صد  سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای سایت در مجتمع فنی تهران همه مسائل مربوط به سئو که برای شروع کار به عنوان یک کارشناس سئو نیاز دارید به شما آموزش داده خواهد شد، مانند بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت، ساخت بک‌لینک، تحقیق کلمات کلیدی و غیره.

در دنیای کسب‌وکار امروز، تحصیلات دانشگاهی برای حفظ ارزش شما به‌عنوان نیروی کار بااستعداد و کارآمد کافی نیستند. برای‌ اینکه مزیت رقابتی شخصی خود را حفظ کنید، باید بر آموزش مستمر و مادام‌العمر خود سرمایه‌گذاری کنید. خانواده بزرگ مجتمع فنی تهران هرساله به هزاران نفر کمک می‌کند تا در مسیر شغلی خود پیشرفت کنند.

اگر شاغل هستید و وقت ندارید در دوره‌های آموزشی حضوری شرکت کنید، مجتمع فنی تهران گزینه‌هایی عالی برای آموزش مجازی، آنلاین، آفلاین و ترکیبی ارائه می‌دهد. با شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت مجتمع فنی تهران و دریافت مدارک معتبر و بین‌المللی می‌توانید با اعتماد به نفس مسیر ترقی را طی کنید و در سازمان خود به مهره‌ای ارزشمند تبدیل شود.

نویسنده: Brian Gareth

مترجم: بهناز دهکردی

منبع: SearchEngineJournal

پرسش‌های متداول

خطاهای فنی که باعث آسیب دیدن سئو موبایل می‌شوند کدام‌اند؟

خطاهای فنی که باعث آسیب به سئو موبایل و تجربه کاربران موبایلی می‌شود عبارت‌اند از:

  • خطای ۴۰۴
  • لینک‌های خراب
  • تصاویر خراب
  • انتقال ناخواسته به صفحات دیگر
  • CSS و جاوااسکریپت ناقص
  • مشکلات سرور (مانند gateway timeout)

برای افزایش سرعت بارگزاری صفحات در سئو موبایل چه باید کرد؟

برای افزایش سرعت بارگزاری کارهای زیر را انجام دهید:

  • تصاویر خود را بهینه کنید. سایز فایل‌های عکس را کاهش دهید و برای آنها از فرمت مناسب استفاده کنید. همچنین می‌توانید آنها را فشرده کنید.
  • از روش‌های فشرده‌سازی استفاده کنید. روش فشرده‌سازی GZIP یکی از محبوب‌ترین روش‌هاست.
  • از قابلیت کش کردن مرورگر استفاده کنید. فایل htaccess. دامین خود را پیدا کنید و برای عناصر صفحات وب‌سایت خود زمان انقضاء تعیین کنید.
  • کدهای صفحات وب‌سایت را بهینه کنید. اگر دانش کافی در حوزه HTML، جاوااسکریپت و سایر زبان‌هایی دارید که در وب‌سایت شما به کار رفته‌اند، می‌توانید خودتان کدها را بهینه کنید.
  • عناصر مختلف را با هم ادغام کنید. هرجا می‌توانید عناصر مشابه و نزدیک هم را با هم ادغام کنید تا سرعت بارگزاری صفحات بالاتر برود.
پربازدیدترین مقالات