جستجو برای "{{term}}"
جستجو برای "{{term}}" نتیجه ای نداشت.
پیشنهاد می شود:
  • از املای صحیح کلمات مطمئن شوید.
  • از کلمات کمتری استفاده کنید.
  • فقط کلمه کلیدی عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید.
{{count()}} نتیجه پیدا شد. برای دیدن نتایج روی دکمه های زیر کلیک کنید!
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دپارتمان ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، اخبار، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، مقالات، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، صفحات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
نتیجه ای یافت نشد.
سایر نتیجه ها (دوره ها، دپارتمان ها، اخبار، مقالات) را بررسی کنید.

{{item.title}}

{{item.caption}}
{{item.datetime}}
  • شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲
۲k

هفت شاخص کلیدی در بازاریابی دیجیتال

هفت معیار کلیدی عملکرد در بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارهای کوچک

 مجتمع فنی تهران :در اینجا هفت مورد از مهم‌ترین معیارهای کلیدی عملکرد برای کسب‌وکارهای کوچک در بازاریابی دیجیتال را معرفی‌ می‌کنیم:

  1. نرخ باز کردن ایمیل‌ها

    • معیارتعداد دریافت‌کنندگان که یک ایمیل را باز‌ می‌کنند.
    • روش محاسبه نرخ باز کردن: بیشتر پلتفرم‌ها و بستر‌های بازاریابی، آمار مربوط به نرخ باز شدن ایمیل‌ها را برای هر پویش (کمپین) ایمیلی محاسبه و ارائه‌ می‌کنند. اگر‌ می‌خواهید نرخ باز کردن ایمیل‌ را برای یک ایمیل خاص مشاهده کنید،‌ می‌توانید از ابزاری مانند Yesware استفاده کنید.
    • چرا این شاخص اهمیت دارد: درک و استفاده از نرخ باز کردن ایمیل می‌تواند به شما کمک کند فعالیت‌های بازاریابی ایمیلی خود را بهبود ببخشید و گرایش‌ها‌یی را کشف کنید که منجر به تعامل ایمیلی بالاتر با مخاطبان می‌شوند.
  2. هزینه به ازای هر کلیک

    • معیار: هزینه‌ای که شما برای هر مخاطب خاص‌ می‌پردازید که از یک تبلیغ آنلاین پولی به پلتفرم شما هدایت شده است.
    • محاسبه هزینه به ازای هر کلیک: بیشتر پلتفرم‌ها و بستر‌های پولی رسانه‌ای مانند گوگل ادوردز (Google AdWords,)، فیسبوک ادز منیجر (Facebook Ads Manager)، Outbrain و غیره گزارشی تحلیلی ارائه‌ می‌دهند که هزینه به ازای هر کلیک را به شما نشان می‌دهد.

همچنین‌ می‌توانید از ابزار گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) استفاده کنید یا گزارش بودجه بازاریابی دیجیتال خود را بررسی کنید تا هزینه به ازای هر کلیک را در مقایسه با سایر استراتژی‌های پولی خود ارزیابی کنید.

  • چرا این شاخص اهمیت دارد: دانستن هزینه به ازایی هر کلیک و ایجاد اهداف با استفاده از این شاخص بازاریابی‌ می‌تواند به شما کمک کند فعالیت‌های رسانه‌های پولی خود را بهینه‌سازی کنید.
  1. هزینه به ازای هر کسب

    • معیار: هزینه‌ای که شما‌ می‌پردازید برای تبدیل هر مراجعه‌کننده به مشتری (conversion) یا به ازای کسب هر مشتری (acquisition). یک تبدیل یا یک کسب شامل فعالیت‌هایی مانند فعالیت‌های زیر می‌شود: تماس گرفتن با کسب‌وکار شما، پر کردن یک فرم که به سرنخ منجر می‌شود، دانلود یک کتاب الکترونیکی، خرید یک محصول یا سایر گونه‌های فعالیت‌های کاربران.
    • محاسبه هزینه به ازای هر کسب یا مالکیت: هزینه به ازای هر کلیک ترافیک شما را محاسبه‌ می‌کند، اما هزینه به ازای هر کسب فعالیت‌های شما را‌ می‌سنجد. برای محاسبه هزینه به ازای هر مالکیت لازم است نرخ تبدیل‌هایی را بررسی کنید که از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های پولی، از طریق نرم‌افزارهای آنالیتیک وب، یا به‌صورت دستی صورت گرفته‌اند. سپس شما کل میزان پول خرج‌شده در تبلیغات برای آن پویش خاص را محاسبه کرده و آن را تقسیم بر تعداد کل کاربران تبدیل‌شده به مشتری‌ می‌کنید.
    • چرا این شاخص اهمیت دارد: پی بردن به هزینه به ازای هر کسب یا مالکیت و به دست آوردن عدد متوسط این شاخص به شما کمک‌ می‌کند نرخ بازگشت سرمایه از فعالیت‌های بازاریابی خود را تخمین بزنید.
  2. نرخ کلیک

    • معیار: درصد افرادی که تبلیغات یا لینک‌های ورودی و پست‌های شما را‌ می‌بینند یا در نتایج جستجوی گوگل شما را پیدا می‌کنند و سپس برای بررسی بیشتر به وب‌سایت شما وارد می‌شوند.
    • محاسبه نرخ کلیک: بیشتر کانال‌های ارتباطی که در آنها فعالیت بازاریابی انجام‌ می‌دهید، نرخ کلیک را ارائه می‌دهند. اگر در بستر یا پلتفرمی این کار انجام نمی‌شود، می‌توانید به دنبال عدد کلی ورود‌ها به وب‌سایت بگردید یا از گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager) استفاده کنید و ترافیک آمده از یک لینک را محاسبه کنید.
    • چرا این شاخص اهمیت دارد: نرخ کلیک اگر پایین باشد نشان‌ می‌دهد افراد، پست یا تبلیغ شما را می‌بینند اما برای مشارکت ترغیب نمی‌شوند. با محاسبه نرخ کلیک می‌توانید شیوه تنظیم تبلیغ‌ها و پیام‌های بازاریابی خود را اصلاح کنید تا افراد بیشتری را وادارید روی لینک‌های شما کلیک کنند.
  3. لینک‌های ورودی

    • معیار: تعداد لینک‌های درونی که از سایر ‌وب‌سایت‌ها به ‌وب‌سایت شما منتهی می‌شوند.
    • محاسبه لینک‌های ورودی: از ابزارهای سئو مانند SEMrush یا Ahrefs برای جستجو در وب و یافتن لینک‌هایی استفاده کنید که به آدرس دامنه شما راهنمایی‌ می‌کنند.
    • چرا این شاخص اهمیت دارد: لینک‌های ورودی یکی از قوی‌‌ترین روش‌ها برای رشد حضور آنلاین شما هستند. باید تلاش کنید تعداد لینک‌هایی را که به وب‌سایت شما داده می‌شوند افزایش دهید و برای این کار باید محتواهایی تولید کنید که ارزش لینک دادن داشته باشند و لینک‌هایی تهیه کنید که مشتریان بتوانند از طریق آنها با شما تماس بگیرند. با ارزیابی این معیار و تعیین اهداف‌ مشخص برای کلیت لینک‌های ورودی می‌توانید رتبه‌بندی ارگانیک و طبیعی خود را بهبود ببخشید و ترافیک بیشتری به وب‌سایت خود جذب کنید.
  4. ترافیک ماهانه وب‌سایت (کانال‌ها)

    • معیار: تعداد کاربرانی که از طریق جستجو‌های ارگانیک، لینک‌های ارجاعی، آدرس‌های مستقیم اینترنتی یا کانال‌های پولی ‌از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند.
    • محاسبه ترافیک ماهانه ‌وب‌سایت: از گوگل آنالیتیک برای محاسبه تعداد بازدیدکنندگان ماهانه ‌وب‌سایت خود استفاده کنید. همچنین‌ می‌توانید به ابزارهای خاصی روی بیاورید که تعیین‌ می‌کنند چه کانال‌هایی بیشترین میزان ترافیک را برای شما به همراه داشته‌اند.
    • چرا این شاخص اهمیت دارد: دانستن کل ترافیکی که شما هر ماه در وب‌سایت خود دریافت‌ می‌کنید و کانال‌هایی که کاربران برای یافتن ‌وب‌سایت شما از آنها استفاده می‌کنند، باعث می‌شود تصوری دقیق از مشتریان خود به دست بیاورید که برای محاسبه و ارزیابی اثربخشی پویش‌های مختلف بازاریابی مورد نیاز خواهد بود. این کار همچنین به شما کمک‌ می‌کند فرصت‌هایی به دست بیاورید تا میزان و کیفیت بازدیدکنندگان خود را بالا ببرید.
  5. نرخ بازگشت

    • معیار: درصد کاربران که ‌وب‌سایت شما را پس از بازدید تنها صفحه‌ای که به آن وارد‌ شده‌اند ترک‌ می‌کنند.
    • محاسبه نرخ بازگشت: از گوگل آنالیتیک استفاده کنید تا نرخ بازگشت را در تمام ‌وب‌سایت خود و همچنین در صفحات خاصی پیگیری کنید که در آنها پویش‌های بازاریابی هدایت‌شده خود را اجرا‌ می‌کنید.
    • چرا این شاخص اهمیت دارد: نرخ بازگشت نشان‌ می‌دهد که تجربه کاربران در صفحات مختلف ‌وب‌سایت شما چگونه است. اگر کاربران ‌وب‌سایت شما را پس از بازدید تنها یک صفحه ترک می‌کنند، لازم است ارزیابی کنید که آیا آن صفحه به‌خوبی بهینه نشده است یا خیر، آیا مخاطبان نادرستی به ‌وب‌سایت خود جذب می‌کنید یا خیر و چرا بازدیدکنندگان به سایر صفحات ‌وب‌سایت شما سر نمی‌زنند.

برگرفته از  TheBalance

 

پربازدیدترین مقالات